Institutuetan, material desberdinak erabiltzen dira hezkuntza-helburuetarako. Hezkuntza-material horiek komunikazioa errazteko eta hezkuntza-prozesua hobetzeko erabiltzen diren tresnak dira.
Garrantzitsua da nabarmentzea hezkuntza-materialak ez direla modu zehatzean finkatu behar, eta are gutxiago estatuko goi-mailako erakundeek inposatu behar dituztela. Uste da haur-hezkuntzak arrakasta handiagoa izango lukeela irakasleari jarduteko leku gehiago utziko balitzaio, ikasgelako errealitatea eta ikasleen beharrak eta interesak ezagutzen baititu.
Material berriak aukeratzeko eta sortzeko gai den irakasle trebe batek funtzionalitate eta ikuspegi desberdinak eman diezazkieke. Hala ere, horrek ez du esan nahi irakaslearen erabakiek erabat arautzen duten hezkuntza batean sinistu behar denik; izan ere, beharrezkoa da ikaslearen autonomia jolas libre eta sinbolikoen bidez garatzea, baina ikasleen interesak kontuan hartuta, erakargarriak diren materialak emateko.